Goed nieuws voor iedereen die werkt of wil werken in de techniek in Noord-Nederland! In 2025 is het Aanvalsplan Techniek officieel van start gegaan. Dit landelijke initiatief is er speciaal om technische vakmensen te interesseren voor de techniek en te helpen groeien. Kansen om bij te leren en met plezier aan het werk te blijven in een sector die volop in beweging is.
De vraag naar technisch talent blijft stijgen en we willen talent ook graag vasthouden door het super interessant te maken en te houden. Tegelijkertijd verandert het werk in de techniek, bouw of metaal snel door nieuwe technologieën, digitalisering en de energietransitie. Het Aanvalsplan Techniek speelt hierop in met extra opleidingsmogelijkheden, praktijkgerichte trainingen en ondersteuning bij loopbaanontwikkeling. Zo blijf jij aantrekkelijk op de arbeidsmarkt en worden werkgevers geholpen met training en ondersteuning voor het bedrijf– nu én in de toekomst.
Wat betekent dit voor jou?
- Meer kansen om jezelf te ontwikkelen binnen de techniek
- Toegang tot opleidingen en bijscholing die aansluiten op jouw werk
- Betere vooruitzichten op een duurzame en zekere baan
- Samenwerken aan sterke technische bedrijven in Noord-Nederland
Of je nu werkt in de installatiebranche, metaal, elektrotechniek, bouw of industrie: jouw vakmanschap telt. Met het Aanvalsplan Techniek investeren werkgevers, onderwijs en overheid samen in jou.
Doe mee
Wil jij weten wat het Aanvalsplan Techniek voor jou kan betekenen? Houd de ontwikkelingen in de gaten en ontdek de mogelijkheden via de website van Aanvalsplan Techniek. Samen zorgen we ervoor dat Noord-Nederland ook in 2026 en daarna sterk gaat ontwikkelen in techniek.
